futureloha.blogg.se

Benchmark audio
Benchmark audio













Benchmark saw clearly that the differences between a 16-bit recording and a 24-bit recording cannot be fully appreciated through a power amplifier that can only achieve 16 to 18-bit performance. Most of the advantages of the high-resolution formats are lost in even high-end setups. However, it is hard to find a power amplifier that can deliver more than 100 to 105 dB of dynamic range. It is now possible to produce and distribute recordings that have dynamic ranges that exceed 120 to 125 dB. Recent advances in high-resolution digital formats have well outpaced most existing amplifier technologies. There’s a huge problem with HD music today. Only the AHB2 power amplifier is designed to deliver the details, texture, and dynamic range of the finest best high-resolution recordings.

#Benchmark audio full

High-resolution audio recordings are now available in a variety of digital formats, but none of these formats can be experienced to their full potential using a typical power amplifier. Its entirely new patented technology eliminates most sources of distortion while extending the dynamic range well beyond that of most high-end amplifiers. The AHB2 stereo power amplifier introduces groundbreaking advances in power amplifier design and performance. *** We have a unit available for demo purposes *** Maakt u een mix op 85dB-A maar de consument thuis luistert gemiddeld op 65dB-A, dan ervaren zij veel minder helderheid en bas-punch dan u bedoeld heeft. Wij mensen hebben immers de vervelende gehoormatige eigenschap dat we steeds ongevoeliger worden voor lage en hoge frequenties naarmate het afluisterniveau zakt. Hierdoor zal de uiteindelijke subjectieve balans beter kloppen. Het is eveneens van belang dat afluisterniveaus worden vastgelegd die overeenkomen met die van de eindgebruiker. het directe geluidsveld van de luidsprekers aangezien dat kamfilterkleuring of zelfs flutter echo’s kan veroorzaken. Reflecties mogen nooit te luid zijn t.o.v. Gelijkmatige verdeling (diffusie en afstraling) van geluid is eveneens zeer belangrijk. Deze nagalmtijd moet liefst voor alle frequenties even lang zijn.Īls bijvoorbeeld de galmtijd bij 125Hz twee keer zo lang is als bij 1kHz, dan hoor je in de meeste gevallen 3dB meer bastonen dan oorspronkelijk zijn opgenomen! Voor controlekamers is dat 0,2-0,3 seconden, voor een concertzaal is dat 2,0-2,2 seconden.

benchmark audio

Elke ruimte heeft voor zijn specifieke toepassing een optimale nagalmtijd.













Benchmark audio